.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی های تحقق نيافته آقاي مدير !

خبرتولید 200 هزارتن گندم نه یکبار بلکه دهها بار توسط رسانه های مختلف را به نقل از یکی از مدیران دولتی بخش کشاورزی شنیده ایم .خیلی خوشحال کننده بوده است ، هم کشاورزان ما درآمدشان ا فزایش می یابد و هم آنها نقش مهمی را در خود کفایی این محصول مهم و استراتژیک خواهند داشت .

به هر حال کشاورزان پر تلاش و سخت کوش از آبانماه سال 88 بذر گندم را در سینه خاک نشاندند،سبز نمودند و مرحله به مرحله عملیات مربوط به این زراعت را با دستان پینه بسته انجام می داده اند و در همین راستا این مدیر محترم نیزهمگام با مراحل مختلف زراعت گندم در رسانه های مختلف حاضر می شده است و پیش بینی می نموده است در سال زراعی مربوطه تولید گندم استان از مرز 200 هزار تن فراتر خواهد رفت .در نهایت روز موعود فرا رسید .

خوشه های طلایی گندم قسمتی با ماشین آلات برداشت و قسمتی دیگر با دروی دستی برداشت شده است و مراکز دولتی و نیمه دولتی و غیردولتی نتوانسته اند بیشتر از 38 درصد میزان پیش بینی شده آن مدیر محترم خریداری نمایند!!

حال سوالات زیادی مطرح می گردد که چگونه پیش بینی این مدیر محترم حتی به واقعیت نزدیکتر نبوده است آیا :کشاورز به وظایفش خوب عمل ننموده است؟ آیا شرایط جوی و یا سایر شرایط محیطی منجر به کاهش بیش از 60 درصد محصول شده است ؟ آیا امکانات و خدمات ارایه شده توسط آن مدیر محترم و عوامل زیر مجموعه اش نتوانسته است آمار و عملکرد با هم منطبق باشند؟ آیا نقش عوامل دیگری هم قابل جستجو است ؟

به هرحال می توان توجیهات مختلفی را طراحی و ارائه نمود لیکن و برای سوالات زیر توضیحات جای تامل است : آیا بيان اینگونه آمار ، محاسبات برنامه ریزان و دست اندرکاران مربوطه در بالادست را دچار اشتباه نمی نماید؟

آیا وجود اختلاف فاحش و عملکرد اگرمربوط به شرایط جوی و عوامل محیطی است به کشاورزان در جهت جبران خسارات وارده حمایتی گردیده است؟وبسیاری سوالات ازاین قبیل!!!

البته در موارد مشابه مدیرانی که اینگونه عمل می نمایند ثابت شده است آن مدیر محترم از تخصص و توانایی علمی مربوطه را دارا نبوده است و دائما در محاسباتش دچار اشتباه می گردند.
امید است این موضوع در خصوص این مدیر یعنی مدیر محترم زراعت صادق نباشد.!!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

3 20 مهر 1389
مابرای کشاورزی استان تاسف می خوریم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.16 seconds.